304 è 316 sò tipi d'acciaiu inox, è a so "finitura" si riferisce à a struttura superficiale o à l'aspettu di l'acciaiu. A differenza trà sti dui tipi stà principalmente in a so cumpusizione è in e proprietà risultanti:
Cumposizione:
Acciaiu inox 304:
Contene circa 18-20% di cromu è 8-10,5% di nichelu.
Pò ancu cuntene piccule quantità d'altri elementi cum'è manganese, siliciu è carbone.
Acciaiu inox 316:
Contene circa 16-18% cromu, 10-14% nichelu è 2-3% molibdenu.
L'aghjunta di molibdenu aumenta a so resistenza à a currusione, in particulare contr'à i cloruri è altri solventi industriali.
Proprietà è Applicazioni:
Acciaiu inox 304:
Resistenza à a corrosioneBonu, ma micca cusì altu cum'è 316, soprattuttu in ambienti cù cloruri.
ForzaAlta resistenza è tenacità, bona per usu generale.
ApplicazioniAmpiamente adupratu in l'attrezzatura di cucina, a trasfurmazione di l'alimentu, e finiture architettoniche, i contenitori chimichi è assai di più per via di a so bona resistenza à a corrosione è a facilità di pulizia.
Acciaiu inox 316:
Resistenza à a corrosioneSuperiore à 304, in particulare in ambienti d'acqua salata o marini, è in presenza di cloruri.
ForzaSimile à 304 ma cù una megliu resistenza à a pitting.
ApplicazioniIdeale per l'usu in ambienti marini, apparecchiature farmaceutiche, impianti medichi, trasfurmazioni chimiche è qualsiasi ambiente induve hè necessaria una maggiore resistenza à a corrosione.
Finisce:
A "finitura" di l'acciaiu inox, ch'ellu sia 304 o 316, si riferisce à a finitura superficiale, chì pò varià secondu u prucessu di fabricazione. E finiture cumuni includenu:
1, N° 2BUna finitura liscia è opaca prodotta da laminazione a freddo seguita da ricottura è decalcificazione.
2, N ° 4Una finitura spazzolata, chì s'ottene spazzolendu meccanicamente a superficia per creà un mudellu di linee fini parallele à a direzzione di spazzolatura.
3, N ° 8Una finitura simile à un specchiu prodotta da a lucidatura cù abrasivi sempre più fini è a lucidatura.
L'acciai inox 304 è 316 ponu avè finiture simili, ma a selezzione trà 304 è 316 dipenderà da e cundizioni ambientali specifiche è da e proprietà richieste per l'applicazione.
U 316 o u 304 hè più caru?
In generale, l'acciaiu inox 316 hè più caru chè l'acciaiu inox 304. A ragione principale di sta differenza di prezzu hè a cumpusizione di l'acciaiu inox 316, chì include una percentuale più alta di nichel è l'aghjunta di molibdenu. Quessi elementi migliuranu a resistenza à a corrosione di l'acciaiu inox 316, in particulare in ambienti cù cloruri è marini, ma cuntribuiscenu ancu à costi di materiale più elevati.
Eccu un riassuntu di i fattori chì cuntribuiscenu à a differenza di costu:
Cumposizione di u materiale:
Acciaiu inox 304Cuntene circa 18-20% di cromu è 8-10,5% di nichelu.
Acciaiu inox 316Cuntene circa 16-18% cromu, 10-14% nichelu è 2-3% molibdenu.
Resistenza à a corrosione:
Acciaiu inox 316Offre una resistenza superiore à a corrosione, in particulare contr'à i cloruri è in ambienti marini, per via di a presenza di molibdenu.
Acciaiu inox 304Hà una bona resistenza à a currusione, ma ùn hè micca cusì efficace in ambienti altamente currusivi paragunatu à 316.
Costi di pruduzzione:
E quantità più elevate di nichel è l'aghjunta di molibdenu in l'acciaio inox 316 risultanu in un aumentu di i costi di e materie prime.
I costi di trasfurmazione è di pruduzzione ponu ancu esse più alti per l'acciaio inox 316 per via di a so cumpusizione di lega più cumplessa.
Dunque, per l'applicazioni induve a resistenza superiore à a corrosione di l'acciaio inox 316 ùn hè micca necessaria, l'acciaio inox 304 hè spessu sceltu cum'è una alternativa à bon pattu.
Data di publicazione: 04-lugliu-2024
