Trattamentu termicu "quattru fochi"
1. Nurmalizazione
A parola "normalizazione" ùn caratterizeghja micca a natura di u prucessu. Più precisamente, hè un prucessu di omogeneizazione o di raffinamentu di i grani cuncipitu per rende a cumpusizione consistente in tutta a parte. Da un puntu di vista termicu, a nurmalizazione hè un prucessu di raffreddamentu in tranquillità o brezza dopu a sezione di riscaldamentu austenitizante. Tipicamente, a pezza hè riscaldata à circa 55 °C sopra u puntu criticu nantu à u diagramma di fase Fe-Fe3C. Stu prucessu deve esse riscaldatu per ottene una fase austenite omogenea. A temperatura effettiva aduprata dipende da a cumpusizione di l'acciaiu, ma hè di solitu intornu à 870 °C. A causa di e proprietà inerenti di l'acciaiu fusu, a nurmalizazione hè di solitu realizata prima di a lavorazione di lingotti è prima di l'indurimentu di getti è forgiati d'acciaiu. L'acciai temprati à tempra à l'aria ùn sò micca classificati cum'è acciai nurmalizzati perchè ùn acquistanu micca a microstruttura perlitica tipica di l'acciai nurmalizzati.
2. Ricottura
A parola ricottura rapprisenta una classa chì si riferisce à un metudu di trattamentu di riscaldamentu è mantenimentu à una temperatura adatta è poi raffreddamentu à una velocità adatta, principalmente per ammorbidisce u metallu mentre produce altre proprietà desiderate o cambiamenti microstrutturali. I motivi di a ricottura includenu una migliore macchinabilità, facilità di lavorazione a freddo, proprietà meccaniche o elettriche migliorate è una maggiore stabilità dimensionale, frà altri. In leghe à base di ferru, a ricottura hè generalmente eseguita sopra a temperatura critica superiore, ma a combinazione tempu-temperatura varia assai in l'intervallu di temperatura è a velocità di raffreddamentu, secondu a cumpusizione di l'acciaio, u statu è i risultati desiderati. Quandu a parola ricottura hè aduprata senza qualificatore, u predefinitu hè a ricottura cumpleta. Quandu u sollievu di u stress hè l'unicu scopu, u prucessu hè chjamatu sollievu di u stress o ricottura di sollievu di u stress. Durante a ricottura cumpleta, l'acciaio hè riscaldatu à 90 ~ 180 ° C sopra A3 (acciaio ipoeutettoide) o A1 (acciaio ipereutettoide), è poi raffreddato lentamente per rende u materiale faciule da taglià o piegà. Quandu hè cumpletamente ricottu, a velocità di raffreddamentu deve esse assai lenta per pruduce perlite grossolana. In u prucessu di ricottura, u raffreddamentu lentu ùn hè micca necessariu, perchè qualsiasi velocità di raffreddamentu sottu à A1 uttenerà a stessa microstruttura è durezza.
3. Temperazione
A tempra hè u raffreddamentu rapidu di e parti d'acciaiu da a temperatura di austenizazione o di suluzione, tipicamente da a gamma di 815 à 870 ° C. L'acciaiu inox è l'acciaiu altamente legatu ponu esse temprati per riduce u carburu esistente in u cunfine di u granu o per migliurà a distribuzione di a ferrite, ma per a maiò parte di l'acciaii, cumpresi l'acciaiu à u carbone, l'acciaiu à bassa lega è l'acciaiu per utensili, a tempra hè per microscopia. Una quantità cuntrullata di martensite hè ottenuta in u tissutu. L'obiettivu hè di ottene a microstruttura, a durezza, a resistenza o a tenacità desiderate cù u minimu putenziale pussibule di stress residuale, deformazione è screpolatura. A capacità di un agente di tempra di indurisce l'acciaiu dipende da e proprietà di raffreddamentu di u mediu di tempra. L'effettu di tempra dipende da a cumpusizione di l'acciaiu, u tipu d'agente di tempra è e cundizioni d'usu di l'agente di tempra. A cuncepimentu è a manutenzione di u sistema di tempra hè ancu a chjave per u successu di a tempra.
4. Temperazione
In questu trattamentu, l'acciaiu prima tempratu o nurmalizatu hè generalmente riscaldatu à una temperatura inferiore à u puntu criticu inferiore è raffreddato à una velocità moderata, principalmente per aumentà a plasticità è a tenacità, ma ancu per aumentà a dimensione di u granu di a matrice. U rinvenimentu di l'acciaiu hè u riscaldamentu dopu l'indurimentu per ottene un certu valore di proprietà meccaniche è liberà a tensione di tempra per assicurà a stabilità dimensionale. U rinvenimentu hè generalmente seguitu da a tempra da a temperatura critica superiore.
Data di publicazione: 25 di ghjugnu di u 2023